تبلیغات
تخت گاز - تست لامبورگینی LP 640
خوش آمدید

تست لامبورگینی LP 640

دوشنبه 1 آذر 1389 05:07 ب.ظ

نویسنده : کیارش جرجانی
ارسال شده در: سوپر اسپرت ،

متن و عکس های بیشتر در ادامه مطلب

 داستان تکراری تولد لامبورگینی توسط فرچیولامبورگینی که بعد از ملاقات با انزو فراری صورت گرفت  برای شما دیگر کسل کننده شده است. اما به بهانه ورود سومین مورسیه لگوLP640 به تهران گزارش این شماره مختص سوپر اسپرت ایتالیایی است.خودرویی که باتمام تفاصیر و تعریف ها دربسیاری از رقابت های خیابانی از رقیب سویسی خود گونیخ زگ CCR با پیشرانه 8سیلندر 4.8لیتری سوپرشارژر دار و قدرت806اسب بخار عقب می ماند.باورود مورسیه لگوLP640 به بازارهای جهانی بسیاری از خودروهای سوپراسپرت و گرانقیمت کنار گذاشته شدند.مرسدس مکلارنSLR،پورشه کارراGT ازجمله این خودروها بودند که مکلارن برای بقاء نمونه 722EDITION را معرفی کرد. سومین لامبورگینی مورسیه لگوLP640 درحالی وارد تهران شد که منتظر ورود محصول جدید فراری یعنی فرار ایتالیا485 بودیم که در رزوهای پایانی باخبر شدیم LP640 جایگزین فراری ایتالیا485 شده است.این بار هم طبق معمول برای انجام آزمایش اینگونه سوپر اسپرت ها در روز قبل آزمایش با مدیریت موسسه خدماتی کیانفر هماهنگی های لازم را انجام دادیم.مورسیه لگوLP640 مورد نظر دارای یک تفاوت ظاهری مشهود بود.دومدل قبلی از نوع کروکی یا همان رودستر بودند که در نمونه مورد آزمایش مدل کوپه آن دراختیار قرار گرفته بود.صاحب این خودرو چندماه قبل نیز یک دستگاه لامبورگینی گالاردو اسپایدر را به صورت عبور موقت وارد کشور کرده بود که اینبار مدل مورسیه لگو را برای تردد در کشور انتخاب کرده است.مورسیه لگو مورد نظر طبق گفته مالک خودرو چندروز بعد از تردد کوتاه مدت در تهران به شهر تاریخی اصفهان برده شد که در اواسط تیرماه برای انجام سرویس فنی به تهران انتقال یافت.باتوجه به آنکه این خودرو چند روز درتهران بود فرصتی مناسبی پیش آمد تا درمدت زمان 3روز کامل با این گاو ایتالیایی ملاقات داشته باشیم که درادامه به آن می پردازیم. درون در سمت راننده یک برچسب فلزی حک شده که علاوه بر شماره شاسی تاریخ تولید خودرو را نیز نوشته است،این خودرو درسال 2007 تولید شد که در چند شماره قبلی به اشتباه 2008 چاپ شده بود.در این شماره بیشتر قصد داریم به مشخصات فنی و امکانات خودرو اشاره کنیم. زمانی که از دور به خودرو نگاه می کنید رنگ مشکی بدنه برخلاف دیگر رنگ های روشن،بسیاری از خطوط و زیبایی های بدنه را درخود پنهان کرده است که به جرأت باید گفت این لامبورگینی نسبت به دو مدل قبلی وارد شده به کشور کمتر مورد توجه عابرین و رانندگان بود به خصوص هنگام رانندگی درشب که تنها صدای سیستم اگزوز و ارتفاع خودرو باعث جلب توجه می شد.در ابتدا رینگ های HRMERA مورسیه لگو مورد نظر نقره ای رنگ بود که مالک خوش ذوق دراولین سرویس خودرو آنها را مشکی کرد که تنها رنگ قرمز چراغ ها درشب از دور نمایان بود و LP640 را شبیه به یک خفاش کرده بود. دستگیره در را به سمت بالا می کشیم و درهای قیچی شکل لامبو را باز می کنیم.زمانی که برروی صندلی های خشک و بی روح اما اسپرت مورسیه لگو قرار می گیرد تفاوت های ظاهری کابین با نمونه ی قبلی که در شماره157 هفته نامه دنیای خودرو مورد بررسی قرار گرفت کاملاً آشکار می شود.که اصلی ترین آن رنگ بندی و عدم استفاده از فیبرکربن در کابین است.تودریها،صندلی ها،داشبورد و بخشی از کنسول مرکزی باپوشش جیر قرمز رنگ پوشانده شده است.و تنها بخش کناری صندلی ها از چرم تهیه شده است.اما نکته ای بسیار مورد توجه شما قرار خواهد گرفت سقف زیبای مدل کوپه است که با پوشش جیر قرمز تزئین شده،سقف های برزنتی مدل های کروکی به خاطر آنکه به صورت دستی جمع می شوند از داخل کابین چندان زیبا نیستند زیرا میله های نگه دارنده سقف کاملاً هویدا است که درنمونه کوپه این زشتی از بین رفته است.همچنین دراین قسمت یک جا عینکی و چراغ نقشه خوان نیز قرار گرفته که در نمونه رودستر وجود ندارد.از دیگر تفاوت های مدل کوپه با مدل رودستر در مورسیه لگوLP640 می توان به حذف چراغ های مطالعه در انتهای زیر آرنجی و یک تکه شدن زیر آرنجی اشاره کرد.همچنین شیشه عقب در مدل رودستر کوچک طراحی شده ولی در مدل کوپه شیشه مستطیلی و کشیده جایگزین شده.همچنین در کنار ستون های در،شیشه ای چندضلعی قرار گرفته که در نمونه رودستر حذف شده است.برای روشن کردن پیشرانه مورسیه لگو و دیگر سوپراسپرت ها خبری از سیستم key less go staterنیست و باید با سوئیچ نیروگاه این گونه خودروها را روشن کنید.زمانی که سوئیچ را می چرخانید تا برق به پشت آمپر برسد چند ثانیه تمامی چراغ های هشدار دهنده در پشت آمپر روشن می شوند که هرکدام به نوعی وضعیت فنی خودرو را نشان می دهند.خودروی مورد آزمایش در بخش سیستم اگزوز از صدا خفه کن بهرمند بود به همین خاطر زمانی که پیشرانه را روشن کردیم ازصدای طنین انداز و لرزش زمین خبری نبود.صدای خروجی به قدری معمولی بود که اگر لامبورگینی گالاردو درکنار آن قرار می گرفت صدای سیستم اگزوز مورسیه لگو شنیده نمی شد.به هرحال در اولین روز ملاقات رینگ های نقره ای و سیستم اگزوز با صداخفه کن ها هیجان را از خودرو گرفته بود.برای حرکت ابتدا پدال پشت فرمان با علامت مثبت را فشار می دهیم تا جعبه دنده6سرعته مورسیه لگو با پیشرانه12سیلندر خورجینی با زاویه60درجه هماهنگ شود.حرکت را آغاز می کنیم و درهمان ابتدای مسیر به ترافیک سنگین صبحگاهی در اتوبان های تهران برخورد می کنیم،دراین زمان شما باید برای آنکه صفحه کلاچ خودرو بیش از اندازه ساییده نشود در تمامی توقف های کوتاه جعبه دنده را درحالت خلاص قرار دهید.پس زمانی که خودرو متوقف می شود باید هردو پدال های تعویض دنده در پشت فرمان را فشار دهید تا جعبه دنده خلاص شود.اگر این کار را انجام ندهید گویی در یک خودرو با جعبه دنده دستی کلاچ را در مدت زمان توقف گرفته اید.این گونه رانندگی کردن در ترافیک برای مورسیه لگو بسیار آزار دهنده است همچنین برای راننده کلافه کننده زیرا باید در تمامی طول مسیر ترافیک از پدال های پشت فرمان به صورت صحیح و به موقع استفاده کند.درقسمتی از کنسول مرکزی دکمه ای تعبیه شده که برای عبور از دست اندازه ها ارتفاع خودرو را افزایش می دهد.در طول مسیر تنها چندبار از این دکمه استفاده کردیم و در طول رانندگی در این چند روز به صورت اریب از روی دست اندازها عبور می کردیم.در روز دوم آزمایش،خودرو توسط هنرکده کیانفر تغییرات جزئی پیدا کرد،نصب سیستم اگزوز جدید و رنگ آمیزی رینگ های 18 اینچ از جمله تغییرات صورت گرفته برروی این خودرو بود.با نصب سیستم اگزوز جدید صدای خروجی به کلی تغییر کرد و صدای اصلی مورسیه لگو شنیده می شد.مورسیه لگوکوپه با پیشرانه 12سیلندر به حجم 6.5لیتر و قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 660نیوتن متر قادر است ظرف مدت زمان 3.3ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست یابد.همچنین حداکثر سرعت این کوپه 330 کیلومتر درساعت است.برای باز کردن درموتور باید اهرم قرار گرفته در میان در را بکشید این اهرم شبیه دستگیره در طراحی شده است.سیستم تعلیق این خودروی دودیفرانسیل درهرچهار چرخ دارای مفصل های چهارضلعی و سیستم ضدشوک هیدرولیکی بوده اما با این تفاصیر در تمامی مدت زمان رانندگی لرزش کابین،خشک بودن سیستم تعلیق،تکان های کابین ناشی از عبور از دست اندازه ها کاملاً احساس می شد و به سرنشینان گوشزد می کرد که سوار یک خودرو سوپراسپرت هستید نه یک سوپرلوکس!!!کابین به نسبت خودروی قبلی مورد آزمایش ساده تر اما سالم تر بود،نبود فیبرکربن برروی کنسول،پدال های E-Gear،غربیلک فرمان،داشبورد،پارکابی ها و... جذابیت را از کابین گرفته است.طول 4610 میلیمتری،عرض2057میلیمتری و ارتفاع1132 میلیمتری مورسیه لگو خودرو را کمی بزرگ تر و کم ارتفاع تر جلو می دهد که به لطف فاصله بین دومحور جلو و عقب در اندازه2664میلیمتری فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم نموده است،اما یکی از اصلی ترین مشکلات دررانندگی باLP640 پیدا کردن یک جای مناسب برای پارک کردن آن و عبور از خیابان های باریک است.درطول رانندگی برای آنکه صدای سیستم اگزوزها آزاردهنده نباشد در دورموتورهای آغازین دنده ها را تعویض می کنیم.به درخواست مالک خودرو درپوش پیشرانه به صورت شیشه بوده و برای کاهش وزن از میله های نگه دارنده پیشرانه استفاده نکرده است.مالک خودرو که چندماه پیش گالاردوی خود را وارد تهران کرده بود از شتاب بالا و خوش فرمانی مورسیه لگو تمجید کرد اما رانندگی با گالاردو را برای شهر بسیار مناسب تر دانست.لیست تجهیزات سفارشی مورسیه لگو زیاد و درعین حال  گرانقیمت می باشد.مثلاً برای استفاده از کالیبرهای رنگی کربنی ترمز مبلغی بیش از5هزار دلار باید بپردازید.همچنین برای استفاده از فیبرکربن داخل کابین باید بیش از 10هزار دلار پرداخت کنید.رینگ های18اینچی هرمرا5پره نیز درلیست تجهیزات سفارشی مورسیه لگو قرار دارد و جایگزین رینگ های معمولی18اینچ 5پره هستند.درکنار این تجهیزات نصب کیت سیستم اگزوز با افزایش توان پیشرانه و صدای خروجی قیمتی بیش از 11هزاردلار دربرخواهد داشت.دوربین دید عقب،در موتور شیشه ای،دیفیوزر فیبرکرنی،دیسک ترمزهای سرامیکی،پوشش چرم صندلی ها و کابین و.... از دیگر تجهیزات سفارشی لامبورگینی مورسیه لگوLP640 می باشد.

 

 




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: شنبه 7 اسفند 1389 04:57 ب.ظ