تبلیغات
تخت گاز - فیلم درگ Lexus LFA و Nissan GTR
خوش آمدید

فیلم درگ Lexus LFA و Nissan GTR

دوشنبه 8 آذر 1389 09:45 ب.ظ

نویسنده : کیارش جرجانی
ارسال شده در: فیلم ها ،

در این پست شاهد یک درگ فوق العاده بین لکسوس LFA و نیسان GTR هستید ... رقابتی هیجان انگیز بین دو مدعی ژاپنی !!!! این فیلم به صورت حرفه ای فیلم برداری شده.... این پست فوق العاده رو به هیچ وجه از دست ندید. (توضیحات کامل این رقابت در ادامه)

(با کیفیت HD )


بقیه در ادامه مطلب

دانلود از سرور max speed با کیفیت HD

نسل جدید نیسان اسکایلان همواره از بدو ورود خودروهای بسیاری را به چالش کشیده است و اوج موفقیت آن در نسل قبلی اش بود چون همواره هندلینگ آن زبانزد عام و خاص شده بود و به همراه دیگر وحشی های ژاپنی که شامل اتومبیل های مانند تویوتا سوپرا،مزدا RX7،میتسوبیشی 3000GT،نیسان 300 ZX و هوندا NSXبود بشدت برای اتومبیل های آلمانی و ایتالیایی خط و نشان کشیده بود و جالب اینکه همچنان نزد بسیاری از اتومبیل بازها و تیونرها محبوب است(همانند ماسل کارهای آمریکایی) و آن را در بسیاری از مراکز تیونینگ و البته بازی های کامپیوتری می توان یافت.نیسان،تویوتا، میتسوبیشی پس از وقفه ای نه چندان طولانی در صدد احیای این خودروها برآمدند که شامل نیسان GTR،لکسوس LFA و لنسر ///EVO برآمدند و به زودی هوندا NSX type R هم به بازار خواهد آمد.اما این با این سامورایی ها اسپرت نیستند بلکه بیشتر آن ها در کلاس سوپراسپرت هستند.در این مقاله گروه موتورترند به سراغ دو اتومبیل لکسوس LFA و نیسان GTR رفته،البته اول لکسوس LFA را برسی کرده وسپس به مقایسه ی آن با نیسان GTRپرداخته است.اما قبل از شروع مقایسه خواندن این مطالب هم خالی از لطف نیست.نیسان GTR در سال 2008 به عنوان نسل جدید اسکایلان به بازار آمد و قیمت 77 هزار دلاری آن بسیار صدا کرد اما رسانه ها توجهی به آن نکردند و گفتند که این خودرو با این که قیمت پایینی دارد اما از سوپراسپرت های آلمانی و ایتالیایی بسیار ضعیف تر است.اما به زودی GTR خود را نشان داد زیرا توانست اتومبیل هایی مانند:پورشه کاررا GT،پورشه 911 GT2،لامبورگینی LP640،فراری 599،فراری F430 و مرسدس مکلارن SLR 600 را در تایم گیری پیست شکست دهد آن هم با موتور تویین توربوی 6 سیلندر که بدون استثنا از همه ی آن ها ضعیف تر است.البته بر خلاف تایم گیری در مسابقه ی شتاب خودرویی موفق نبود ولی هندلینگش جور همه چیز را می کشید.جالب آن که در مواردی مانند مصرف سوخت و راحتی و رانندگی در شهر بسیاری از این خودرو ها را شکست می دهد و از همه جالب تر اینکه این خودرو 4 نفره و یک سوپراسپرت خانوادگی است!اما لکسوس LFA تفاوتی بسیار با آن دارد و خودرویی بسیار گران قیمت است و پروژه ی آن قبل از نیسان GTR آغاز شد و پس از آن به پایان رسید.موتور آن را یک موتور 10 سیلندر با تنفس طبیعی ساخت یاماها تشکیل می دهد که قدرتی حدود۵۵۲ اسب بخار را دارد.لکسوس LFA از خودروهای تازه وارد بوده و این جز اولین رقابت های آن است. جالب اینکه لقب GTR گودزیلا و لقب لکسوس LFA موترا(اژدها) است و این مقایسه جنگی است بین گودزیلا و اژدها!

در طراحی نیسان تفاوت های زیادی با دیگر سوپر اسپرت ها وجود دارد و اصلا به آن ها شبیه نیست.اما خودرویی هیکل مند،عضلانی،زیبا و بزرگ است.اما بر خلاف بیشتر خودروهای این گروه جلوی آن نمایی خشن ندارد و حالتی آرام دارد؛چهره ای که اصلا نشان دهنده ی توانایی هایش نیست.در نمای کنار نحوه  سقف و شیشه های کنار بسیار جالب است و سقف آن مانند دیگر سوپراسپرت ها کوتاه نیست.در نمای عقب همانند نسل های گذشته ی آن چراغ های جفت دایره ای اش دیده می شود و یک باله که کمک بسیاری به تعادل آن می کند.اگر در را باز کرده و به داخل این خودرو بروید با یک طراحی عجیب روبه رو می شوید طراحی که چندان زیبا نیست اما کاملا ارگونومیک و کاربردی است.در این طراحی زیبایی چندان مدنظر نبوده و حتی در بعضی جاها مثل دریچه های تهویه تقارن هم رعایت نشده اما ارگونومی بسیار بالایی دارد و کاملا یک رانندگی هیجان انگیز را تداعی می کند  طراحی فرمانش بسیار زیبا و خوشدست بوده و نوشته ی GTR به خوبی به آن جلوه می دهد.البته در کابین از همه بیشتر نمایشگر بزرگ وسط کنسول میانی جلب توجه می کند که اطلاعاتی مانند:فشار توربو،درجه دمای موتور و روغن،نمودار عملکرد اتومبیل،نیروی جی وارده،قدرت موتور ، سرعت به صورت دیجیتال و ...! رانمایش می دهد از این جهت هم به هیچ خودرویی شباهت نداشته باشد.صندلی هایش هم اسپرتی و هم راحت بوده و فضای پشتی سرنشینان هم خوب است و در این میان کیفیت ژاپنی هم مشهود است و نسبت به قیمت آن بسیار خوب است.اما لکسوس LFA کاملا متفاوت است و علت آن بازبودن بیشتر دست طراحان در طراحی این خودرو بود و قیمت اهمیت چندانی نداشت.LFA در طراحی پشت همانند مدل کانسپت بوده اما نمای جلواش تغییر یافت و بدتر شد.ای کاش جلوی این خودرو همانند مدل کانسپت(که بسیار زیبا بود)تولید می شد.نمای جلوی این خودرو نا زیبا نیست و اتفاقا خشن هم هست اما چندان دلچسب نست و شما هماهنگی چهره ی خشن اتومبیل هایی مانند آئودی R8 و مزراتی گرن توریسمو را نمی بینید اما از همان نمای جلو آینه های آن به شما چشمک می زند و بسیار زیبا جلوه می کند.از نمای کنار طراحی بسیاز زیباتر می شود و کاملا اهمیت آیرودینامیکی بودن این خودرو را برای طراحان مشخص می کند.در پشت در جلو هواکش ها بسیاز زیبایند و بار دیگر شما با دیدن آینه های اش، آن ها تحسین خواهید کرد(عملکرد اصلی این آینه هدایت هوا به سوی هواکش هاست) و در نمای پشت باز هم زیباتر میشود.چراغ های نواری آن که به هواکش های بزرگ زیرش چسبیده باعث بهتر و بزرگتر دیده شدن آن می شود و زیرسپر عقب هم بسیار زیباست اما اوج هنرمندی تویوتا در طراحی اگزوز های 3تایی این خودروست که بی اندازه زیباست و جلوه ای بسیار زیبا تر از اگزوز های 4تایی نیسان دارد.در طراحی خارجی لکسوس باید گفت که در جلو نمایی خوب،در نمای کنار زیبا و در عقب عالی دارد.اما نیسان به دلیل دودیفرانسیل بودن و 4 نفره بودن در طول،عرض و ارتفاع بزگتر است.داخل لکسوس LFA همانند نیسان اولویت ارگونومی بر طراحی را نشان می دهد اما با این وجود طراحی اش زیباست و ترکیب دو رنگ نقره ای و سرخ جلوه ای کاملا اسپرتی به آن داده است و قرار گیری صفحه نمایش در عمق جالب است.اما با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت(که از روی کلیدی مدور صورت می گیرد)دورشمار آنالوگش(که در صفحه ای LCD قرار دارد) به سمت چپ آمده و رنگ حاشیه اش سفید می شود و واقعا زیبا می شود.ارگونومی بسیار خوب است و کیفیت آن به دلیل استفاده ی بیش تر از فیبرکربن و آلومینیوم و کروم و چرم یک سروگردن بالاتر از نیسان است و یکی از دلایل گران قیمت بودن آن همین است.حال باید به بخش اصلی برویم یعنی رانندگی!

موتور6 سیلندر تویین توربوی نیسان 485 اسب بخار قدرت دارد و گشتاوری حدود 434 پاوند بر فیت بر شما هدیه می دهد.این خودرو با وجود وزن 1762 کیلوگرمی(البته برای یک خودروی 4 نفره بسیار خوبست) به کمک انتقال نیرو به 4 چرخ صفر تا صد را در مدت 3.5 ثانیه طی می کند و در نهایت به حداکثر سرعت 308 کیلومتر در ساعت می رساند.لکسوس موتور 10 سیلندرش را به کمک یاماها طراحی کرده و قدرت 552 اسب بخار را بدون هیچ توربویی تولید می کند و گشتاوری کمتر از نیسان و معادل 354 پوند بر فیت تولید می کند.این خودرو با وزن 1615 کیلوگرمی آن با این که بهتر از نیسان است اما به دلیل تک دیفرانسیل بودن شتاب کمتری دارد و صفر تا صد را در مدت 3.8 ثانیه طی می کند.حداکثر سرعتش هم بالای 315 کیلومتر است.با روشن کردن موتور نیسان همان صدای نسل قبلی که بم بود شنیده می شود اما دسیبل کمتر.این صدا نسبتا زیباست اما جای غرش اتومبیل های مشابه را نمی دهد.رانندگی آغاز می شود شتاب اولیه بسیار خوب است اما در سرعت های بالاتر کمی افت می کند.اما هیجان این خودرو بسیار کم است و لذت راندن یک فراری یا لامبورگینی یا حتی نسل قبلی این خودرو را ندارد و این همان نکته ای بود که جرمی کلارکسون با وجود خاموش کردن سیستم کنترل پایداری بشدت به آن اعتراض می کرد!یکی از دلایل این امر کمتر بودن دور موتور این خودرو است که در نسل قبلی به عدد 8000 دور در دقیقه هم می رسید و صدایی زیبا تولید می کرد اما در مدل جدید بیش از عدد6500 ردلاین است.در پیچ ها می توان با سرعت زیادی به آن وارد شد اما همواره باید مواظب خروج خودرو از پیچ بود زیرا این خودرو زیاد لیز می خودرد.البته جلو یا پشت آن مستقل لیز نمی خورند و خودرو به صورت عرضی حرکت می کند اما کاملا قابل کنترل است و هیچ تاثیری در سرعت آن ندارد اما باید مسافت بیشتری برای طی پیچ به آن اختصاص داد.در پیچ ها می توان نیرویی حدود  98. جی را به آن وارد کرد.گیربکس دوکلاچه ی آن عملکردی بسیار سریع دارد و از گیربکس SMG تک کلاچه ی لکسوس بسیار بهتر و نرم تر است و می توان با شیفترها دنده را تعویض کرد.از نیسان پیاده شده سوار لکسوس می شویم حس بسیار بهتری از لذت رانندگی را به شما عرضه می کند.با دیدن دورموتور این خودرو که تا عدد 10 شماره گذاری شده و تا 9 می توانید آن را بالا ببرید شوکه می شوید و ناخوداگاه دستتان به سمت استارت می رود!بله دور موتور خودرو تا عدد 9000 دور در دقیقه بالا می رود.با روشن کردن خودرو بار دیگر شوکه می شوید زیرا صدای بسیار زیبا و مدحوش کننده خواهید شنید.با گاز دادن صدای جیغ و یک سمفونی بسیار زیبا شنیده می شود!جالب آن که پس از گاز دادن و ول کردن گاز لحظه ای محل عقربه ی دورشمار سایه ای باقی می ماند به این معنا که شما دورموتور را تا اینجا بالا آورده اید!حرکت آغاز می شود شتاب اولیه خوبست و موتور آن در سرعت بالا سرحال است.با بالا رفتن دورموتور صدای فوق العاده زیبایی شنیده می شود و هیجان بسیار زیادی در شما ایجاد می شود و با رساندن دور موتور به ناحیه ی غیر مجاز حاشیه ی دورشمار کلا قرمز می شود!ترمز های آن عملکرد بسیار خوبی مانند نیسان دارند و جالب آن که تقسیم وزن در آن به صورت 50/50 است درحالی که در نیسان این عدد 55/45 است.لکسوس هندلینگ بالاتری دارد و کمتر لیز می خورد اما شاید کمی کند تر است زیرا در تایم گیری پیست تاپ گیر حدود 3 ثانیه کندتر است.در ضمن نیروی جی 1.05 جی را تحمل می کند که باز هم بهتر از نیسان است.گیربکس آن تک کلاچه بوده و خشک تر است و در مدت زمان تعویض دنده هم ضعیف تر است اما با شیفتر های جذابش تعویض دنده لذت بخش است.در نتیجه ی کلی دینامیکش بهتر از نیسان است و آن را در این بخش شکست می دهد.در آخر این قسمت به مسابقه ی شتاب بین این دو خودرو می پردازیم.

با آغاز حرکت نیسان بسیار تیز حرکت را آغاز می کند و به طور قابل ملاحظه ای جلو می افتد اما کم کم فاصله کم شده و لکسوس سبقت می گیرد.در پایان لکسوس پیروز می شود اما با فاصله ای بسیار کم زیرا در پایان لکسوس مصافت 400 را در مدت زمان 11.8 ثانیه طی می کند در حالی که این عدد برای نیسان 11.9 ثانیه است و نیسان با اختلاف 1. ثانیه شکست می خورد.اما در کل نیسان GTR در آغاز حرکت بسیار تیز است.

در بخش پایانی نکات جالبی نیز وجود دارد:لکسوس مصرف ییشتری دارد هزینه هایش بیشتر است و تولید محدودی دارد.ضمنا قیمت بسیار گرانی دارد(400 هزار دلار) و برای رانندگی در شهر مناسب نیست.گیربکس و فنرها و دید آن برای پیست مناسب تراست در حالی که نیسان در هردو خودرویی بسیارتوانمند است.مصرف سوخت آن که در شهر 14.77 لیتر است و بسیار بهتر از 19.7 لکسوس است.تعویض دنده ها نرم تر بوده به دلیل 4 نفره بودن می توانید با آن به گردش خانوادگی بروید!قیمتش بسیار ارزان است و ارزان ترین سوپراسپرت است(77 هزار دلار) و هزینه های کمتری دارد و نسبتا خودرویی نرم است. در این بخش نیسان برتر است.

در پایان باید گفت که لکسوس با اختلاف نه چندان زیاد پیروز است و می تواند همانند نیسان برای پورشه،فراری،لامبورگینی،مرسدس و آستون مارتین خطرناک باشد.یک نکته ی جالب دیگر در پایان این است که نیسان با وجود این که در سایر محصولاتش بسیار هیجان انگیزتر از تویوتا و لکسوس است اما در مورد این خودرو ها متفاوت و برعکس است.پس با دادن پول بیشتر هیجان بیشتری دریافت می کنید و با پول کمتر آرامش بیشتر!!

مشخصات فنی لکسوس LFA

تعداد سیلندر:10 سیلندر تنفس طبیعی

قدرت:552 اسب بخار

گشتاور: 354 پوند بر فیت

حداکثر دور مجاز:9000RPM

شتاب صفر تا صد3.8ثانیه

شتاب صفر تا 160: 8 ثانیه

حداکثر سرعت:3۲۰ کیلومتر در ساعت

قیمت:400هزار دلار

مشخصات نیسان GTR

تعداد سیلندر:6 سیلندر با دو توربو شارژر

قدرت:485 اسب بخار

گشتاور:434 پوند بر فیت

حداکثر دور مجاز:6400 RPM

شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه

شتاب صفر تا 160: 8.4 ثانیه

حداکثر سرعت:308 کیلومتر در ساعت

قیمت:77 هزار دلار



 




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: شنبه 7 اسفند 1389 04:34 ب.ظ