تبلیغات
تخت گاز - 5 مطلب در یک پست
خوش آمدید

5 مطلب در یک پست

سه شنبه 17 مرداد 1391 04:27 ب.ظ

نویسنده : محمد شهسواری
ارسال شده در: متفرقه ،
مرد خوش ذوق اوكراینی تصمیم گرفت تا خودرویی متفاوت با دیگر خودرو‌ها داشته باشد به همین دلیل تصمیم به ساخت خودرو چوبی گرفت.

«واسیلی لازارنكو» پس از یك سال و نیم تلاش توانست در سال 2008 میلادی تجهیزات خودرو‌های مختلف را در كنار هم قرار دهد و سپس خودرو تولیدی‌اش را با چوب درخت بلوط بپوشاند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ‌Oddity central، «واسیلی » پس از ساخت این خودرو گفته بود درصورتیكه شخصی خواهان خرید این خودرو چوبی باشد حاضر هست آن را به بالاترین قیمت بفروشد.



باشگاه خبرنگاران: تولید خودروهای سازگار با محیط زیست در سالهای اخیر ذهن بسیاری از طراحان خودرو را به خود مشغول کرده است. عمدتا این گونه از خودرو‌ها برای استفاده‌های شهری مد نظر هستند و از توان پایین و طراحی‌های غیر اروگونومیک بهره می‌برند. در این میان شرکت خودرو سازی «BMW» آلمان طرحی متفاوت برای خودروهای مسابقه ارائه کرده است.


طرح «Salt Flat» دارای دو تفاوت عمده با خودروهای عادی است. اول اینکه در ساخت بدنه آن از مواد دوریخته شده مثل بشکه‌های نفت خام یا بدنه کباب پز استفاده شده است. در ساخت تایرهای این خودرو نیز از مواد ترکیبی پلاستیک ژله‌ای بهره گرفته شده است که از قابلیت انعطاف پذیری خارق العاده‌ای نیز برخودار است. در ضمن این لاستیک‌ها «تو پر» بوده و در داخل آن‌ها هوا وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود تا احتمال پنچری این خودرو نیز از بین برود.


نکته متفاوت دیگر در مورد این خودرو سیستم پیشران آن است. برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای دوستدار محیط زیست که معمولا از پیشران‌های خورشیدی و یا الکترونیکی برای فعال کردن سیستم‌ها و تامین نیروی حرکت خودرو استفاده می‌کنند، اما این طرح «BMW» از سیستم پیشرانه هیدروژنی است. این نوع از سیستم پیشران رسیدن به سرعتهای بالا‌تر را برای این خودروی مسابقه‌ای فراهم می‌کند. در طراحی بدنه این خودرو نیز از بدن آبزیان برای شکافت بهتر هوا و حرکت موثر‌تر نیز الگو گرفته شده است.


پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود.

همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی ۳ سیلندر کوچک ۱٫۶ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار ارایه شود.


۲۰۸ کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است.


مدل معمولی ۱۸٫۰۰۰ پوند و مدل مسابقه ۲۳٫۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد


محصولات سانگ یانگ همگی بدون سر و صدا پایشان به خیابان‌ها باز می‌شود. اگر یادتان باشد اکثر خودروهای گردن کلفت این کمپانی کره‌ای بدون تبلیغات آنچنانی عرضه شدند و تنها بعد از مدتی آن‌ها را در حال رقابت با سایر خودروهای بازار می‌دیدیم ولی این بار رامک خودرو به عنوان نماینده این برند، قصد عرضه محصول جدیدی را دارد که اگرچه باز هم در رده خودروهای شاسی بلند است ولی فرق عمده‌ای با سایر برادرانش دارد؛ و آن داشتن لقب «زشت‌ترین خودروی انگلستان» در سال ۲۰۰۵ است. نگاهی به توانایی‌ها و نقاط ضعف این معجون کره‌ای می‌اندازیم که تا چند وقت دیگر جلوی چشممان رژه خواهد رفت.

شکل ظاهری

رودیوس یکی از ۱۰ خودروی زشت سایت The Telegraph بوده که در انگلستان هم مقام اول را در این زمینه به دست آورده است. البته وقتی لوگوی سانگ یانگ در جلوی آن نصب شده، نباید آنچنان تعجب کرد چرا که اکثر محصولات این کمپانی کره‌ای، چهره عامه پسندی ندارند.



طراحی جلوی این خودروی بزرگ تا حدی شبیه برادر شاسی بلندش کایرون است؛ فرم ساده چراغ‌ها به همراه سپر و جلوپنجره بزرگ تمام داشته‌های این بخش محسوب می‌شود ولی در صورت چرخیدن رودیوس کمی دهانتان از تعجب باز خواهد ماند؛ این خودرو از بغل کاملا شبیه یک خودروی ون است و از نمای عقب طراحی یک مینی بوس کوچک را دارد!



چراغ‌های باریک این بخش همراه با شیشه عقبی با عجیب‌ترین شکل ممکن، باعث شده ظاهر رودیوس کاملا نامتعارف به نظر برسد. متاسفانه هر چقدر هم که بخواهید نیمه پر لیوان را ببینید، نه تناسبی پیدا می‌کنید و نه ظرافتی! این خودرو واقعا زشت است اما زمانی که به امکانات، قابلیت‌ها و طراحی داخلی آن نگاه کنیم، کمی اوضاع فرق می‌کند. در داخل کابین با طراحی ساده غربیلک فرمان، داشبورد شلوغ و نشانگرهایی که در وسط داشبورد قرار گرفته‌اند مواجه می‌شوید که در مجموع هماهنگی خوبی بین آن‌ها وجود دارد و برخلاف ظاهر بیرونی اصلا توی ذوق نمی‌زند.



وضعیت فنی

موتور پنج سیلندر خطی ۲/۷ لیتری رودیوس می‌تواند ۱۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند که در اکثر مدل‌ها نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند؛ اما مدل EX آن ۴WD است. تمامی گیربکس‌های خودکار نصب شده روی این خودرو، پنج سرعته T-Tronic هستند که مثل همیشه توسط مرسدس بنز ساخته شده‌اند.



به کمک همین گیربکس معتبر، رودیوس ۵/۱ متری می‌تواند وزن بیش از ½ تنی خود را به مرز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برساند و به صورتی ترکیبی تنها ۹/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بسوزاند.

تجهیزات

ظرفیت حداکثر ۱۱ نفر، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل، سنسور عقب برای پارک کردن، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی با شش اسپیکر و بلوتوث، ARP، ESP و EBD از تجهیزات و امکاناتی هستند که روی این خودرو به صورت استاندارد یا سفارشی نصب شده‌اند.



وضعیت بازار

این خودرو می‌تواند برای شرکت‌ها یا کسانی که با ظاهر رودیوس مشکلی ندارند یا بیشتر به امکانات و قابلیت‌ها اهمیت می‌دهند تا چهره! گزینه مناسبی باشد. سانگ یانگ رودیوس در حالت پایه با گیربکس‌های خودکار حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار پوند قیمت دارد که پیش بینی می‌کنیم با قیمتی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.



نقاط قوت: قدرت زیاد، مناسب برای شرکت‌ها، امکانات خوب
نقاط ضعف: زشت و دیگر هیچ
ارزش خرید:
پیش بینی قیمت: ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان
مدل‌ها: معمولی دیفرانسیل عقب و 4wd


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودرو رانا در سطح قیمتی حدود 15 میلیون تومان خبر داد.

جواد نجم‌الدین در مراسم افتتاح خطوط تولید انبوه دومین خودرو ملی ایران خودرو (رانا) اظهار كرد: این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی ایران خودرو در كلاس C است كه در سطح قیمتی حدود 15 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این‌كه كیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS، سیستم ضد سرقت و قفل مركزی از جمله امكانات وتجهیزات این خودروست، خاطرنشان كرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تاكنون در تولید 90 درصد این خودرو به خودكفایی رسیده‌ایم كه این مقدار تا پایان شهریور ماه امسال به 100 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده در سال جاری 25 هزار دستگاه، سال آینده 50 هزار دستگاه و دو سال دیگر 150 هزار دستگاه و در سال‌های 1394 تا 1396 سالانه 200 هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

نجم‌الدین افزود: در زمینه تولید رانا در سایت‌های داخل ایران خودرو و سایت‌های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی شده است؛ ضمن این كه صادرات این محصول به منطقه غرب آسیا، خاورمیانه، روسیه، حوزه كشورهای مشترك المنافع، غرب آفریقا، آمریكای جنوبی، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این‌كه در انتهای سال جاری نیز خط تولید انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تكامل یافته ایرانی از نوع سمند و در كلاس D افتتاح خواهد شد، تصریح كرد:‌ طراحی این خودرو داخلی بوده و پس از رانا به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: همچنین دو پلت فرم جدید در كلاس‌های B و D در دست طراحی است كه از هر كدام پنج تا شش محصول در هفت سال آینده به تولید خواهد رسید. البته این اقدام نیاز به سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد تومانی دارد كه امیدواریم با تصمیم‌های كارگروه حمایت ازتولید ملی و شورای پول و اعتبار منابع مالی لازم تامین شود تا بتوانیم این محصولات را ظرف پنج سال آینده عرضه كنیم.

به گفته وی، در ایران تاكنون هفت میلیون خودرو تولید شده كه حدود 60 درصد آن معادل چهار میلیون و 300 هزار دستگاه در طول دولت‌های نهم و دهم به تولید رسیده است. 


پیمان کارگر - مدیرعامل شرکت رنوپارس، اظهار کرد: رنو هشت محصول را روی پلت‌فرم تندر ۹۰ در ایران تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تندر ۹۰ و مگان در ایران تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: داستر، لوگان، ساندرو، وانت تندر و دو فیس‌لیفت از جمله محصولاتی است که در آینده در ایران تولید خواهد شد.

او با بیان این‌که رنو برای تولید این محصولات سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در ایران خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تولید ساندرو در ایران در شرکت رنو به تصویب رسیده است.

تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه ساندرو، ۵۰هزار دستگاه داستر

مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: طبق بررسی‌های رنو سالانه می‌توان حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه ساندرو در ایران تولید کرد. داستر نیز کشش تولید حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه در سال را دارد که در این زمینه تلاش می‌شود این خودرو با موتور ۲۰۰۰ سی. سی و با قیمت مناسبی نسبت به سایر رقبا در بازار ایران عرضه شود.

وی افزود: در خصوص وانت تندر نیز تولید آن‌را می‌توان با تیراژ حداقل ۳۰ هزار دستگاه در سال آغاز کرد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

کارگر با بیان این‌که قیمت محصولات جدید مدنظر برای تولید در ایران هنوز نهایی نشده است و نمی‌توان قیمتی را در این خصوص اعلام کرد، تصریح کرد: در تمام خودروهای جدید، هدف اصلی داخلی‌سازی محصولات است. البته این‌که به عنوان مثال تولید ساندرو در ایران با ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ درصد داخلی‌سازی شروع شود، بستگی به سهولت داخلی‌سازی قطعات برای تسریع در روند تولید آن‌ها در ایران دارد.

داخلی‌سازی ۸۵درصدی تندر تا دو سال دیگر

مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: تولید محصولات جدید با درصدهای داخلی‌سازی متفاوتی آغاز خواهد شد، اما هدف نهایی آن است که در تمام آن‌ها به حداقل ۶۰ درصد داخلی‌سازی صورت گرفته در تندر ۹۰ برسیم؛ ضمن آن‌که در تندر۹۰ نیز تا دو سال آینده داخلی‌سازی به حداقل ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که برای تولید فیس‌لیفت تندر ۹۰ نیز در حال مذاکره با ایران خودرو هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت سایپا نیز فیس‌لیفت جدیدی از تندر ۹۰ را با مشارکت رنو طراحی کرده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص افت تدریجی کیفیت تندر ۹۰ و مگان، اظهار کرد: آمار‌ها نشان‌دهنده رشد کیفیت در تولید این خودروهاست؛ به‌گونه‌ای که نسبت رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تندر ۹۰ و مگان در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۶ درصد نسبت به ۲۰۱۰ افزایش یافته است.

وی در حاشیه مراسم رونمایی از محصولات جدید رنو در ایران ادامه داد: ‌ما سخت‌گیری زیادی در خصوص کیفیت داریم؛ به‌گونه‌ای که حدود چهار ماه پیش به دلیل مشکل کیفیت ایجاد شده در خط تولید، دو روز فعالیت خط را متوقف کردیم؛ علیرغم آن‌که فشار زیادی از طرف خودروساز مربوطه روی ما وجود داشت که در شرایطی که تقاضای زیادی برای خودرو وجود دارد، چرا باید خط تولید آن متوقف شود.

مدیرعامل رنوپارس افزود: شراکت ما با دو خودروساز بزرگ ایران با قدرت ادامه خواهد یافت و هر کدام برخی از محصولات رنو را در ایران تولید خواهند کرد. برنامه این است که با توجه به توان و اهداف هر خودروساز بزرگ، برخی از مدل‌های رنو در آن‌ها تولید شود.

کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات تحریم بر فعالیت‌های رنو در ایران گفت: رنو به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، با این حال فعالیت‌های خود را نیز در ایران گسترش خواهد داد؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر تعداد افراد فعال در دفتر رنو در پاریس که روی پروژه‌های ایران فعالیت می‌کنند، افزایش یافته است.

رنو در ایران خواهد ماند

وی ادامه داد: مدیرعامل رنو نیز در آمریکا اعلام کرد که رنو در ایران خواهد ماند، زیرا برنامه‌های رنو در ایران اساسی بوده و به دنبال تبدیل شدن به شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران است. البته ممکن است تحریم‌ها سرعت برخی پروژه‌ها را در ایران تحت تاثیر قرار دهد؛ با این حال مدیران ارشد رنو و نیسان با گسترش فعالیت‌ها در ایران موافقند.

او در خصوص چگونگی نقل و انتقال مالی با خودروسازان ایرانی در شرایط تحریم اظهار کرد: به هر حال راهکارهایی برای حل مشکلات تحریم در روابط دو جانبه پیدا شده است. به عنوان مثال در حال حاضر تحریم‌ها تنها در سطح اتحادیه اروپا و آمریکا اجرایی شده است، بنابراین شرکت‌هایی مانند رنو که بین‌المللی بوده و در تمام نقاط دنیا مانند مراکش، هندوستان، ترکیه و روسیه حضور دارند، مشکلی برای نقل و انتقال پول با ایران نخواهند داشت.

دولت فرانسه برای شرکت رنو تصمیم نمی‌گیرد

کارگر افزود: دولت فرانسه نیز اگرچه در رنو سهام دارد، اما به هیچ وجه برای این شرکت تصمیم‌گیری نمی‌کند. به عنوان مثال رنو تصمیم گرفت سایتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار دستگاه در مراکش ایجاد کند، اما دولت فرانسه با بیان این‌که اشتغال‌زایی در داخل فرانسه اولویت دارد، خواستار راه‌اندازی آن در فرانسه شد؛ اما رنو در ‌‌نهایت براساس برنامه‌های راهبردی خود تصمیمش را برای حضور در مراکش عملی کرد.

مدیرعامل رنوپارس همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دلیل اقامت دوره‌ای در پاریس اظهار کرد: ماهانه حدود یک هفته در فرانسه و سه هفته در ایران هستم. من برای جلو بردن فعالیت‌های رنو در ایران برنامه کاری فشرده‌ای در فرانسه داشته‌ام تا مسوولان رنو را توجیه کنم که ایران باید جزو اولویت‌های اصلی این شرکت در جهان باشد، زیرا در حال حاضر شرایط صنعت خودرو به‌گونه‌ای است که فعالیت‌های رنو در کشور‌ها اولویت‌بندی شده و کشورهای با اولویت دوم از رئوس برنامه‌ها خارج می‌شوند.

پژو فعلا به ایران قطعه نمی‌دهد

کارگر همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه رنو برای تصاحب بازار پژو در ایران گفت: پژو فعلا به ایران قطعه نمی‌دهد، اما ما به فعالیت‌های خود ادامه داده‌ایم و طبیعی است که اگر ما برنامه‌های خود در ایران را سرعت دهیم، در رقابت با رقبای خود موفق خواهیم بود؛ به‌گونه‌ای که جای برخی رقبا را نیز خواهیم گرفت. البته رقبای ما تنها پژو نیستند، بلکه تمام برندهای موجود در بازار ایران رقبای ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: البته اکثر رقبای رنو در ایران محصولات خود را به صورت بسته‌های CKD فروخته و تمایلی به داخلی‌سازی ندارند، زیرا سودشان کاهش می‌یابد، اما سیاست رنو برعکس این است. ما به دنبال تولید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب و همچنین صادرات آن از ایران هستیم. در حال حاضر در سایت رنو در ترکیه ۷۳ درصد خودروهای تولیدی صادر می‌شوند، زیرا در آنجا نیز به شدت در زمینه کیفیت و قیمت و داخلی‌سازی قطعات کار شده است که در ایران نیز همینگونه عمل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های این شرکت برای واردات خودرو به ایران اظهار کرد: واردات خودرو به ایران نیز آغاز شده؛ البته هنوز به میزان دلخواه نرسیده است. برنامه رنو واردات پنج مدل در سال اول بود تا پس از آن مدل‌های دیگری نیز وارد کند. البته مدل‌هایی که در بازار مورد استقبال قرار گیرند، در زمینه تولید آن‌ها در ایران برنامه‌ریزی خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که در ‌‌نهایت ۹۵ درصد فعالیت‌های رنو در ایران تولیدی خواهد بود.

اولتیماتوم به نگین خودرو

کارگر همچنین در پاسخ به انتقاد مطرح شده در خصوص اقدام شرکت نگین خودرو در واردات محصولات رنو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران به جای تولیدات اصلی رنو، خاطرنشان کرد: اگرچه ورود برخی از خودروهای رنو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران درست است، اما از نظر ما این کار تایید نمی‌شود؛ بنابراین در حال بررسی هستیم تا از این به بعد محصولات رنو از منابع اصلی وارد ایران شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر شریک تجاری ما در واردات به ایران روند واردات از کشورهای حاشیه خلیج فارس را اصلاح نکند، ما شریک دیگری را برای واردات خودرو به ایران جایگزین خواهیم کرد. محصولات رنو نباید از حاشیه خلیج فارس وارد ایران شود، زیرا مشتری رنو در ایران باید محصولات را با بالا‌ترین کیفیت و استانداردهای رنو از منابع اصلی دریافت کند، نه محصولاتی که با استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می‌شود.
 




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -